2011. dec. 6.

Műhelyképek

Mindíg vonzódtam a műhelyekhez.
Gyerekként a garázsban működő asztalos műhely, később a molinó festős dekor műhely, és most ez a  pókhálós elvarázsolt kárpitos műhely része az életemnek.
Otthon érzem magam a sok kacat, szerszám, és alapanyag közt.
Egyenlőre teljesen rapszodikusan jutok oda, ezért mindig azt csinálom/tanulom, ami éppen a legsürgősebb. Ezért ilyen csapongóak a képek is.


"Spagi"


Bonell rugók halomban
Tölcsér rugók szakszerű tárolása

szintbe állítás lekötözéssel

epeda rugózat, szintbe hozva


rugóvászon hozzávarrása először kerethez, aztán a rugózathoz
szépen össze kell dolgozni a széleket

 
oldalt kellett toldás is

kárpitos mester kubai cukros zsákkal.
ez már egy szék, alul tölcsér rugózat, azt takarja le ez a vászon.

egyenlőre rá van tűzve, ezután varrom én a rugókhoz


valahogy így
a cél az, hogy szépen kiadja a szék ülésének formáját
oda vagyok ezért a színes hevederért


tölcsér rugók szép lekötözése. ( nem az én munkám.)

támla formázása, (ezt megint csak nem én)
támla kitömése:
-afrik: pálmalevél afrikából :)
-pamutvatta
a támla kitömése után a tömőanyagot beborítjuk egy vászonnal.
Ezt nagyon kell feszíteni.
Először tűvel körbe kell tűzni, és varrás közben is erősen kell húzni.
ilyesmi a vége
korábbi kárpitozás feltárása.
Még amatőr szemmel is elképesztően szét van cseszve a fa
karfa a bontás után
másik karfa, még el sem kellett kezdeni, bomlott magától
ezt még nem én csináltam.
Goldman László kárpitos mester

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése