2012. ápr. 3.

Féléves összefoglaló

Egy október végi szombat estén autókáztunk Árpival. 
Már hónapok óta tudtam, hogy szeretnék elszegődni kárpitos inasnak.
Kerestem is a megfelelőt, de egyik sem volt az, amit elképzeltem.
Egy pici zsúfolt műhelyet szerettem volna, ahol egyedül dolgozik valaki.
Több oka volt. Az egyik, hogy nagyon paráztam bemenni, és előadni, ezt a furcsa kívánságot.
A másik ok, hogy a klasszikus alapokat szerettem volna tanulni.
Szóval ezen a koránsötétedős októberi estén útközben elmentünk a műhely mellett.
Égett a lámpa, bent motoszkálás, és teljes rendetlenség.
Hívogatóan otthonos,és pont annyira bizalomgerjesztő, hogy be merjek menni.
Azonnal meg akartam állni, de Árpi kinevetett.

Rákövetkező hétfőn bementem.
Mondtam lenne pár szék, amit kéne kárpitozni....... és szeretném, ha együtt csinálnánk.
Goldman úr azt mondta ez nem csak elsőre hangzik furcsán, de nem küldött el.

Egy - két hétig csak járkáltam a nyakára, míg egyszer hoztak egy csodásan lerohadt lila plüssel borított barokk kanapét.
Kértem, had segítsek bontani.
Akkor kezdett el valamennyire komolyan venni
November közepe óta járok nagyjából rendszeresen.



2011 November

A bontást persze nem merte rám bízni azonnal, hisz ki tudja ki vagyok mi vagyok, sosem látott még dolgozni, és könnyű kárt tenni a bútor fa részében.
Első feladatom egy rugós matrac megszelídítése volt.
Ez a rugók szintbe állításával kezdődött.




Mivel a varrással nem lehet nagyot hibázni, eleinte főleg varrós feladatok voltak.
Szépen lassan letisztázódott mit is szeretnék, és kialakult a mester-tanítvány viszony.



Ez a tűzés  utólag nézve nagyon hanyag



2011 December



a láthatatlan varrás



Ismerkedés a Latexel.


Thonet szivacsos kárpitozása.


Kezdtem gyanús lenni a szegezéssel kapcsolatban.


Részletes mesét hallgattam a rugókról, és kaptam egy gyakorlófát, hogy szegezhessek, míg bele nem jövök.


2012 Január
A rugós matrac folytatódik.




Megkapja a kiválasztott mohazöld zseníliát.


Flíz alá, hogy ne csúszkáljon, és vatta az élekre.








Ezért a munkáért kaptam az első kárpitos keresetemet :)
Egy ágy toldását kárpitoztam.
Szabás, ragasztás, szegelés...


2012 Február

A hevederezés hava.
Egy támlával kezdtem.



Itt már magabiztosan, és boldogan szegeztem a vásznat a hevederre.


Találkoztam egy érdekes szivacsbetéttel.
Így néz ki belül egy 200.000,- Ft.-os kanapé ágybetétje.
két réteg sima szivacs,alul meg a szemét.



Még sosem húztam be gombot előtte, de jó móka! Akarok még!!!




És végre hevederezés megint





2012 Március

Rugólekötés.
Ez már igazi kárpitos munka!!
Azért egyedül még nem megy.
És fény derült egy újabb gyenge pontomra: most a csomókkal nem vagyok jóban
Legalább mindig van új kihívás.









Nagyon izgi, és borzasztó bosszantó! :)
Akarom, tetszik, és nem megy! :)




A szekrényen látom minden nap, így
egy dolgot már biztosan megtanultam :


De Csőrike nem hallgat a jó szóra!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése