2012. jan. 17.

Műhelyképek 2

Rengeteg a munka a kárpitos műhelyben, és hamar nélkülözhetetlen lettem :) 
mint társalkodónő :)
Most, hogy a képeket válogattam, jöttem rá, hogy mennyi mindent tanultam már.......mert folyton úgy érzem alig fejlődök.
Párszor ragasztottam szivacsot,  sokszor, sokfélét varrtam már, aztán megpróbáltuk a szegezést....és kiderült, hogy egyáltalán nem tudok szegezni.
2 év dekorsuli,  pár év dekoratőr szakma, plusz három lakás felújítás után, lebuktam. :)
Pedig azt hiszem a szegezés, ami miatt szeretem a kárpitozást. 
Szeretem a szép szabályos távolságban lévő különféle szegeket.
Szeretem a bortnikat, a zsinórokat, a pompom szalagokat is. 
Ezekkel fejeződik be egy bútor. Mint a ruházatnál a kiegészítő. 
De a top nálam a kárpitszeg.
És tudom, hogy nagyon menő a kárpitszög sor, ahol egy sorba fűzve vannak a szegek, és csak minden valahányadikat kell beütni, de pont ettől elveszti a kézi munka szépségét.

sorszeg


Szóval egyedi szegek!!!




Tavasszal felfrissül majd a tábla


Grádli varrása a rugós matracra.



Tipikus heverő újrahúzása.
Csak a szélek varrásánál segítettem.

nem szabad látszani az öltéseknek.

Thonet


Volt egy nagyon fura feladat.
Egy szép thonet-et kellett kárpitozni.Már ez önmagában nem gyakori, nem is feltétlen szép....
Az ok egy igazi kókler asztalos volt, aki a lábak rögzítését logikusnak gondolta két csavarral megoldani.
Bele a szépen faragott ülésbe.




ragasztózás

rá a szivacs




szivacs beragasztózása
a csodás bordó bársony ráigazítása

először csak négy oldalon kell feszíteni


sűríteni a szegelést

végül persze nem én fejeztem be

 Karfa






ez az a szegelés, ami annyira tetszik


Ilyen lett a fotel


A műhelyben készülő bútorok stílusban roppant távol állnak tőlem, de azt gondolom ahhoz, amit én szeretnék  a klasszikus alapokat kell jól elsajátítsam.


Egy barokk fotel













Hála Goldman úr rendületlen bizalmának,
ismét szegelek :)




zsinór is, bortni is




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése